Interviu Dragos Anastasiu, Presedintele Grupului Eurolines

dragos 51. Dle. Anastasiu, unde v-ati facut ultimul concediu? Si cu ce v-ati deplasat pana acolo?
In cel mai recent concediu am facut un mini-circuit Meteora-Salonic-Halkidiki. Fiind aproape de Romania, am ales masina.
2. Care sunt lacunele industriei turistice romanesti?
Daca ne referim la partea de incoming (aducerea strainilor in Romania), principala problema este imaginea destul de nefavorabila a Romaniei in pietele tinta (piata tinta numarul 1 fiind Germania). Daca reusim sa aducem strainii in tara, ei pleaca de regula multumiti inapoi. Sigur, e mult de munca si la servicii (cazare, restaurant), dar si la infrastructura turistica (drumuri, Sali de conferinte, agrement, piscine), dar principala problema ramane imaginea Romaniei in lume.
3. Ce parere aveti despre registrul electronic pentru turisti?
Ideea in sine este buna si obligatorie. Avem nevoie atat de date statistice corecte cat si de o metoda de reducere a evaziunii fiscale. Intrebarea este cum si in ce fel se implementeaza. Personal cred ca nu trebuie transmise datele exacte si complete ale turistilor cazati ci numai numarul lor, sexul, tara de origine, data intrarii si data iesirii.
4. Ce va determinat sa intrati in industria turistica si care a fost strategia de business care a condus la succes?
Dupa ce am inceput transportul international de pasageri cu autocarul au venit cereri catre noi de cazare si alte servicii turistice. In acelasi timp am avut o agentie in Germania, care vindea bilete de autocar, dar unde oamenii de origine romana veneau si ne intrebau si de cazari. Asa a inceput. Apoi pe masura de reteaua s-a marit am introdus biletele de avion si ulterior serviciile turistice la vanzare. Apoi am cumapart Nova, cea mai veche agentie de turism din Romania, imediat dupa Revolutie si anul trecut Danubius Travel („nascuta” tot in anul `1990), astfel incat am devenit grupul turistic cu cea mai mare traditie din Romania.
5. Cum caracterizati mediul de business din Romania?
Relativ ostil din punct de vedere legislativ si birocratic, dar extrem de ofertant pentru antreprenorii care au initiativa si putere de munca. Ce poti face (inca), aici nu prea poti sa faci in multe alte locuri pe glob.
6. Reprezinta sectorul turistic o atractie pentru investitorii straini?
Teoretic da, dar practic sectorul este inca subdezvoltat atat din cauza faptului ca ani de zile s-a vorbit dpdv politic despre turism numai in campania electorala, dar nu s-au facut lucuri multe si concrete pentru a aduce straini in tara si pe de alta parte pentru ca breasla nu s-a unit in a urmari interese comune. Si atunci totul s-a dezvoltat haotic si hey-rup-ist ori investitorii straini nu cauta asa ceva, vor predictiblitate
7. Ce sfaturi aveti pentru investitorii straini interesati de industria turistica romaneasca?
Sa-si gaseasca un partener bun in Romania, care sa stie piata si sa aiba curaj. Aproape imposibil sa nu aiba succes.
8. Ce planuri de business aveti pe termen mediu si lung?
Sa consolidam strucura actuala de firme si mai ales brandurile TUI si Eurolines in Romania. In rest, voi continua sa particip la Arena Leilor, unde apar cand si cand bune oportunitati in relatie cu oamenii din spatele lor.

Adauga un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>