Eurolines: performanta prin pasiune si respect pentru lucrul bine facut

Astazi va prezentam povestea de succes a companiei Eurolines, cea mai mare retea de distributie in industria turistica, unul dintre cei mai mari transportatori de persoane, probabil numarul unu in 2013 ca volum al cifrei de afaceri in turism, cel mai mare grup care reuneste transport de mai multe tipuri, turism (vanzare si productie), servicii de IT si taxi.

De la cariera de medic la cea de antreprenor

Povestea Eurolines a inceput cu decizia lui Dragos Anastastiu de a renunta la o cariera de medic predictibila, dupa ani de studiu si de munca, intr-un sistem care functiona ca uns, intr-un stat asezat, in favoarea “postului” de antreprenor, despre care nu stia nimic, inapoi intr-o Romanie agitata, fara legislatie adaptata, dar cu foarte multe provocari si oportunitati de dezvoltare. A fost o oportunitate de business: exista cerere de transport de persoane catre si dinspre Germania. Cu toate ca si alte firme s-au dezvoltat in aceeasi perioada, Eurolines ramane singura care a cautat sa oferie un produs poate similar, dar cu siguranta altfel “servisat si ambalat”.

Secretul succesului companiei sta in faptul ca si-a propus si a reusit sa faca lucrurile mai bine decat concurenta: fidelizarea clientilor, calitate mai buna, o mai mare promptitudine si flexibilitate. Accentul a fost pus pe construirea unui business solid, nu pe simpla rulare a banilor. Eurolines a devenit un nume de referinta datorita pasiunii antreprenorului, a echipei, bine inchegate, a partenerilor de incredere si a obiectivului de a construi un business curat si transparent, cu placere, in fiecare zi. Pe scurt, munca multa, seriozitate, incredere in colaboratori si in parteneri, reinvestirea profitului timp de 17 ani neintrerupti.

Dupa o cautare indelunga si atenta a unui brand turistic care sa reprezinte aspiratiile companiei si pe care aceasta sa il poata onora pe masura, in urma cu doi ani a avut loc asocierea Eurolines cu TUI TravelCenter. O alaturare fireasca: Eurolines este numarul unu la transportul de persoane in Europa iar TUI TravelCenter este numarul unu mondial in turism. Brandul obliga! In urma acestei asocieri, vanzarile s-au dublat iar TUI TravelCenter se apropie vertiginos de notorietatea de care se bucura Eurolines in Romania, dupa numai 2 ani de la semnarea parteneriatului.

Dupa etapa de investitie in dezvoltare, Eurolines se afla acum in momentul consolidarii directiilor sale de activitate. Va continua dezvoltarea, dar nu in acelasi ritm, pentru ca obiectivele sale in aceasta privinta au fost atinse. Prioritatea sa este acum transformarea industriei in care activeaza: serviciile pe care Grupul Eurolines le ofera clientilor sai sunt si trebuie sa fie excelente. Calitatea consultantei este focusul sau principal, pentru ca pentru client conteaza ce valoare adaugata ii oferi in schimbul investitiei sale, acea vacanta de neuitat, o experienta repetat deosebita.

“Salvarea Romaniei nu o vad decat prin implicarea antreprenoriatului”

Cum gandeste un antreprenor de succes si care sunt lucrurile importante pentru el al aflat chiar de la “sufletul” afacerii Eurolines, Dragos Anastasiu.

Care sunt valorile dupa care va conduceti viata si afacerea?

Eu ma identific cu grupul pe care il reprezint: valorile companiei sunt si ale mele – obsesia pentru client, excelenta, siguranta si incredere, spirit antreprenorial – care m-a ghidat toata viata mea. Imi place sa aduc valoare celorlalti atunci cand fac ceva, nu doar sa fac, nu doar sa raspund unei cereri sau obligatii. Evident, acum 10 ani cand eram mult mai implicat in partea operationala a business-ului meu, cu siguranta tinteam catre alte obiective, dar valorile, chiar si nedeclarate atat de clar, tot acestea erau.

Ce inseamna pentru dvs. succesul?

Mi-e teama ca nu raspund similar la aceasta intrebare, care mi se pune destul de des. Valoarea atribuita succesului se mai schimba odata cu trecerea timpului. Nu imi masor succesul pecuniar. Ma bucur de confort material, dar nu ma gandesc la acumulari de bunuri. Ma bucur ca pot impartasi din ce stiu eu si celorlalti, ca pot ajuta pe linia de antreprenoriat si start-up-uri – trebuie sa intoarcem ceva catre comunitate, se pare ca din impozitele noastre nu ajunge mare lucru catre educatie, iar noile generatii nu beneficiaza de exemple demne de urmat.

Citeste continuarea pe Business Days

Adauga un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>