20 de ani de Eurolines

În 2015, Grupul Eurolines aniversează primii 20 de ani de activitate pe piaţa de transport şi turism din România.

Cu 20 de companii, 700 de angajaţi, 100 de milioane de euro cifră de afaceri totală estimată pentru 2015, Grupul Eurolines este lider de piaţă pe segmentele sale de business.
Cele mai importante momente din istoria Grupului:

1995 Primele două agenţii de turism (Bucureşti şi Frankfurt), primele 3 autocare pentru cursele regulate către şi dinspre Germania;
1997 Aderarea la cea mai importantă organizaţie de transport internaţional de persoane din Europa – Eurolines Organisation;
1999 Apariţia primei companii de leasing de autocare din România – Eurobus Leasing;
2001 Înfiinţarea companiei de închirieri de autoturisme Touring Rent Auto, care a devenit franciză Enterprise Rent A Car în 2014;
2004 Achiziţia Nova Travel, prima agenţie de turism din România, înfiinţată în 1990, care acum îndeplineşte funcţia de tour-operator al Grupului, pentru outgoing;
2011 Semnarea parteneriatului strategic cu Grupul TUI şi achiziţia Danubius Travel din Constanţa, unul dintre cei mai importanţi tour-operatori din ţară pentru incoming, înfiinţată în 1991;
2015 Inaugurarea celei mai noi linii de business a Grupului, prin intrarea în industria ospitalităţii şi achiziţia Green Village din Sfântu Gheorghe, Delta Dunării.

 
dragosPovestea Eurolines înseamnă pasiune, multă muncă, dorinţa de a face lucrurile mereu mai bine. Poţi seta standarde, poţi depăşi obstacolele, limitele şi aşteptările, atunci când îţi place şi crezi în ceea ce faci. Noi ne mândrim că cele mai grele proiecte au fost şi cele mai frumoase, pentru că, de fiecare dată, le-am făcut, simţindu-ne bine şi bucurându-ne de fiecare provocare”, declara Preşedintele Grupului Eurolines România, Dragoş Anastasiu.
 

20 de ani în cifre:

  • Peste 3 milioane de pasageri au călătorit cu autocarele Eurolines;
  • 164 milioane de km – mai mult decât distanţă de la Pământ la Soare sau ocolul Pământului de peste 4.000 de ori;
  • Peste 700.000 de turişti români au plecat în vacanţă prin Nova Travel şi TUI TravelCenter;
  • Peste 1.200.000 de bilete de avion vândute;
  • Flota de autovehicule însumează 500 autoturisme, microbuze şi autocare;
  • 77 de agenţii în România şi Rep. Moldova şi 4 agenţii de turism în Germania.

2014

Cifra de afaceri de 94 de milioane euro, în creştere cu 26% faţă de 2013;
67 de milioane de euro reprezintă cifra de afaceri a primei companii din grup, Touring Europabus.
Cele mai importante linii de business ale Touring Europabus sunt:

  • vânzarea de pachete turistice, distribuite prin reţelele de agenţii TUI TravelCenter şi Eurolines, în creştere cu 44% faţă de 2013;
  • Bilete de avion, în creştere cu 24% faţă de 2013;
  • Transport internaţional de pasageri cu autocarele Eurolines, în creştere cu 15% faţă de 2013

Pentru 2015, Touring Europabus îşi propune o cifră de afaceri de aproximativ 76 milioane de euro, în creştere cu 13%.

Evoluţia principalelor companii membre ale Grupului Eurolines:

Nova Travel, tour-operatorul Grupului Eurolines specializat pe outgoing (turiştii români care vizitează alte ţări) a înregistrat creşteri de 29% în 2014 faţă de 2013, ajungând la 7,8 milioane de euro. A crescut numărul charterelor marca TUI, adăugând noi destinaţii şi ajungând la 10. Pentru 2015, Nova Travel estimează creşterea cifrei de afaceri cu 24 %, atingând 9,7 milioane euro.

Danubius Travel, tour-operatorul Grupului Eurolines, specializat pe incoming (turiştii străini care vizitează România) şi business travel a înregistrat o creştere de 44% a cifrei de afaceri în 2014, comparativ cu 2013, ajungând la 9,8 milioane de euro.

Rombus Transport, compania care deţine flota de autocare Eurolines, a înregistrat o cifră de afaceri de 4,5 milioane de euro, iar anul acesta îşi propune o majorare a cifrei de afaceri cu 9%. Anul trecut Rombus Transport şi-a înnoit flota cu 8 autocare, în valoare de 2,5 milioane de euro.

Investiţii, obiective şi planuri de viitor:

Pentru 2015, Grupul Eurolines anunţă prima dintr-un şir de investiţii în domeniul hotelier: achiziţia resortului Green Village din Sfântu Gheorghe, Delta Dunării, tranzacţie a cărei valoare este de ordinul milioanelor de euro şi al cărei buget de investiţii pentru primul an depăşeşte 500.000 euro. Complexul şi-a redeschis porţile în luna mai, cifra de afaceri estimată pentru primul an de funcţionare ca parte a Grupului fiind de 1 milion de Euro.

Cel mai important obiectiv şi cel mai provocator proiect al Grupului Eurolines s-a dovedit a fi implementarea cu succes a unei culturi organizaţionale bazate pe servicii de excelenţă la toate nivelurile companiei. Printr-o astfel de cultură, printr-o tehnologie customizată şi printr-o echipă implicată, cu viziune aliniată, am reuşit să ridicăm standardele industriilor în care activăm cu succes, să facem performanţă şi să urmărim mereu aşteptările clienţilor şi partenerilor noştri.

Adauga un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>